این مرکز درسال 1378در یک ساختمان با مساحت 750متر  افتتاح شد .

وتا کنون فعالیت های خود را در زمینه کارگاه های فرهنگی ،هنری وادبی اجرا کرده است .

این مجموعه 13624جلد کتاب دارد که در فضای دلنشین وشاد جا گرفته است .

بخش های مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،یک کلاس خط ونقاشی  

سالن آمفی تئاتربه مساحت 90متر وظرفیت 100نفر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن امفی تئاتر ،1کارگاه هنری

امکانات کارگاهی: 1کارگاه هنری

خدمات فراگیر: ندارد .

پرسنل :1مربی فرهنگی به همراه خدمات مرکز

شرایط عضویت : 6تا17سال وپرداخت هزینه شهریه حقیقی 20000تومان

مجازی 1000تومان

روز وساعت فعالیت :دختر :روزهای زوج  پسر : روزهای فرد

ساعت مراجعه 8 صبح الی 14

خدمات مرکز : به صورت مجازی وحقیقی (اجرای فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی)

نشانی :خرمشهر  کوی طالقانی .خیابان خلیج فارس ،نبش شقایق

مرکز شماره 3خرمشهر

تلفن 06153523594

کدپستی :6413716553

جانشین مسئول :هاشمیه طبیشی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1401/04/29 - 12:54
  • تعداد بازدید: 4402
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان حوزه ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) برگزار شد

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر و بندرامام خمینی (ره) به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، هفتمین نشست مجازی انجمن نویسندگان با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور سهیل مقیمی منتقد ادبی، کارشناسان، مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون ماهشهر و بندرامام خمینی (ره)، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سهیل مقیمی در این نشست گفت: داستان و خاطره تفاوت بسیاری با هم دارند و درباره مرزهای خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و شناخت تفاوت‌های این دو نوع نوشتار توضیح داد.

ایشان در ادامه به بیان مراحل تبدیل یک خاطره پرداخت کرد، که از جمله آن می‌توان به اضافه کردن توصیفات بیشتر (توصیف حس و حالات شخصیت‌ها و...) و همچنین افزودن دیالوگ اشاره کرد.

وی تشریح کرد: بهتر است نویسنده توصیف را در جریان داستان خود قرار داده تا خواننده آن توصیف را درک کند و در نهایت به زیبایی آن پی ببرد.

سهیل مقیمی تأکید کرد: انتخاب زاویه دید مناسب بسیار اهمیت دارد و خواننده باید ازهمان ابتدا از زاویه دید نویسنده آگاه شود، زیرا زاویه دید برای مخاطب محدودیت‌هایی در پرداخت و روایت داستان ایجاد می‌کند.

او گفت؛ زاویه دیدها با همدیگر فرق دارد و هنگامی که نویسنده‌ای از زاویه اول شخص استفاده می‌کند، در کنار آن، مونولوگ نیز به کارمی برد و در این حالت خیلی خوب می‌تواند در ذهن سیال و روان شخصیت اصلی خود را حرکت دهد و در نهایت هنر شخصیت‌پردازی خود را نمایان کند

این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به اهمیت پایان‌بندی در داستان و اشاره به پایان باز یا بسته، بیان کرد: ما به عنوان نویسنده باید دقت و تلاش کنیم که خود را موظف به انتقال پیام نکنیم، زیرا انتقال پیام در نمایه داستان نباید مستقیم باشد.

مقیمی در پایان توضیح داد: بازنویسی در داستان جایگاه خاص خود را دارد. هر داستان دارای نقاط قوت و ضعفی است که توصیف و توجه به راه برقراری ارتباط خواننده با شخصیت‌های داستان و همچنین روشن کردن تکلیف خواننده در خلق داستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بر اساس این گزارش، شقایق بشارتی، زهرا حسینی و شکیبا قنواتی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت